Idéer til Lind

10 Pins0 Følgere
Her....(leveregler i klassen eller lign.)

Her....(leveregler i klassen eller lign.)

KLA1

KLA1

Tjanse skema-web

Tjanse skema-web

Vrede isbjerget. Hvad gemmer sig bag konflikten når man bliver vred eller ked af det.

Vrede isbjerget. Hvad gemmer sig bag konflikten når man bliver vred eller ked af det.

"Følg B'erne" - klassen hjælper sig selv før de beder "bossen" om hjælp... Herefter gør de brug af "parkeringspladsen" ... Det giver en skøn arbejdsro og som bonus får eleverne rørt sig i timerne, når de skal op til "parkeringspladsen" og flytte deres "bil" ;-)

"Følg B'erne" - klassen hjælper sig selv før de beder "bossen" om hjælp... Herefter gør de brug af "parkeringspladsen" ... Det giver en skøn arbejdsro og som bonus får eleverne rørt sig i timerne, når de skal op til "parkeringspladsen" og flytte deres "bil" ;-)

f07a62074a74b4b6b16b407a197fa860.jpg 750 ×529 pixels

f07a62074a74b4b6b16b407a197fa860.jpg 750 ×529 pixels

A1, “Dynamisk Tankesæt”

A1, “Dynamisk Tankesæt”

Så fik vi endelig et ekstra whiteboard op i 3. klasse. Det skal bruges til at vise eleverne, hvad vi arbejder med, hvad opgaverne er, og hvad målet er. Eleverne kender allerede til dette, og er virkelig positive overfor den synlige læring i de forskellige fag ;-) Evalueringen foregår oftest mundtligt udfra målet i slutningen af hver time/fag ;-)

Så fik vi endelig et ekstra whiteboard op i 3. klasse. Det skal bruges til at vise eleverne, hvad vi arbejder med, hvad opgaverne er, og hvad målet er. Eleverne kender allerede til dette, og er virkelig positive overfor den synlige læring i de forskellige fag ;-) Evalueringen foregår oftest mundtligt udfra målet i slutningen af hver time/fag ;-)

A1, “Fikseret og Dynamisk Tankesæt”

A1, “Fikseret og Dynamisk Tankesæt”

Succeskriterier - vejen til målet... En billedlig forklaring på succeskriterierne inddelt taksonomisk. Det er min makker, der har fundet på ideen - og det fungerer super godt i klassen, at der er et sted at pege på / se hvor langt man har i mål...

Succeskriterier - vejen til målet... En billedlig forklaring på succeskriterierne inddelt taksonomisk. Det er min makker, der har fundet på ideen - og det fungerer super godt i klassen, at der er et sted at pege på / se hvor langt man har i mål...


Flere idéer
vrede og muligheder alt efter hvor højt man er på skalaen.

vrede og muligheder alt efter hvor højt man er på skalaen.

læringstrappe

læringstrappe

Ro i klassen

Ro i klassen

(2016-02) Konflikttrappe, ulve-/ggirafsprog

(2016-02) Konflikttrappe, ulve-/ggirafsprog

Giraf-sprog

Giraf-sprog

Ulve-sprog

Ulve-sprog

Jeg manglede en plakat til min klasse, som vi kan vende tilbage til for at tale om, hvilke karakteristika den synligt lærende elev har. Den er lavet til udskolingen 7.-9. klasse.

Jeg manglede en plakat til min klasse, som vi kan vende tilbage til for at tale om, hvilke karakteristika den synligt lærende elev har. Den er lavet til udskolingen 7.-9. klasse.

A4, “Barometer”

A4, “Barometer”

En læringsmakker er uundværlig :-)

En læringsmakker er uundværlig :-)

Fantastisk lille oversigt som hjælper os med at holde fokus på læringsmål - Plakat til download

Fantastisk lille oversigt som hjælper os med at holde fokus på læringsmål - Plakat til download

Pinterest
Søg