Madagaskar og Mauritius 2013

Vi har været på Madagaskar to gange - i 2007 og 2013. Første gang var vi ikke begyndt at blogge endnu, så der er kun indlæg fra vores sidste tur.
17 Pins4 Followers
https://flic.kr/p/mAPgov | Being shy 1 | She was playing with another girl. She didn't know if she wanted her picture taken. I like the look on her face. Mananara, Eastern Madagascar 2013

Her på falderebet af vores ferie i Madagascar har vi besøgt tre nationalparker. Den første, Ranomafana, havde vi virkelig glædet os til, da vi havde hørt en masse godt om den, sidst vi var i Madagascar. Det er en stor regnskov, og vi havde læst om mærkelige dyr, som f.eks. girafbillen, som kun lever her. (Girafbillen er rød med en …

Tre nationalparker - Two Danes On Tour

https://flic.kr/p/mANKMg | My favorite pic 2013 | This girl was so pretty. We took the ferry together and after a while I asked to take her picture. She has two drops of rain on her forhead. Mananara, Eastern Madagascar 2013

https://flic.kr/p/mASeMa | DSC_1197

Two Danes On Tour

- Two Danes On Tour

Efter fire dejlige og oplevelsesrige uger på Madagascar var vi klar til en skøn og afslappende uge på Mauritius. Men fra første færd rullede overraskelserne ind over os. Ved indrejse til de fleste lande, skal man udfylde nogle indrejsepapirer – Mauritius ingen undtagelse. Et af spørgsmålene gik på, hvilke lande i Asien, Sydamerika og Afrika vi havde besøgt de sidste …

Mauritius - Two Danes On Tour

Vi har nu kørt rundt hovedsageligt i det centrale Madagascar i 10 dage. Vi startede med at køre fra den centralt beliggende hovedstad over østpå til den frodigste og grønneste del af Madagascar. Derefter kørte vi igennem Madagascars ”spisekammer” med masser af risterrasser og andre afgrøder. Vi kørte op over en stor højslette i brune og gullige farver inden vi …

Madagaskar set igennem en bilrude - Two Danes On Tour

Efter en laaaang pause er vi kommet på nettet igen, så her får I fortsættelsen af vores tur. Ved byen Morondava, som ligger på Madagascars vestkyst, kan man se den meget berømte baobab-allé – et af de mest fotograferede steder i Madagascar. Baobabtræer er nogle meget mærkelige størrelser. Det ligner nærmest et træ, som er vendt på hovedet, så rødderne …

Næste stop på vores tur var Madagascars tredje største by Antsirabe. Her havde vi bedt om at få lov til at deltage i den lokale skik famadihana.   Byen Antsirabe er kendt for sine mange pousse pousses, en ”cykeltaxa” uden cykel! I stedet er det en mand, ofte med bare tæer, der løber foran vognen. Vi synes, at det er …

Famadihana - Two Danes On Tour

Vi har gjort noget, som vi aldrig har prøvet før: Vi har lejet en firhjulstrækker med privatchauffør i 14 dage! Det er den bedste måde at komme rundt i Madagascar på, da det er dyrt at flyve, og da fly ikke altid tager dig de rigtige steder hen, når dyr og nationalparker er interessen. For 14 dage siden, da vi …

Kl. 9 fredag formiddag kom guiden Marie Louise forbi vores hotel, og snart var vi af sted på vores første tur sammen. Vi gik ned til havnen og tog en ”pirogue-færge” over det smalle stræde. Den består af to udhulede træstammer ved siden af hinanden med brædder på tværs, så man kan fragte folk, cykler mv. over. Bagest i den …

På tur med Marie Louise - Two Danes On Tour

En aye aye er et MEGET mærkeligt dyr! Den er en primat ligesom en lemur, men den har tandsæt som en gnaver. Aye ayen har meget klare orange øjne i et meget spidst ansigt (modsat lemurer, som har et mere rundt ansigt). Den har flagermuslignende ører og en sindssyg god hørelse – så god, at den kan høre, hvis der …

Aye aye island - Two Danes On Tour

”Hvad vil I lave en hel uge i Mananara?” har flere andre rejsende spurgt os, når vi har fortalt dem om vores planer. ”Der er da ingen ting at lave ud over at se en aye aye” Jamen, der har du svaret! Vi vil meget gerne se en aye aye! Vi ledte efter dette mærkelige dyr i 2007, men uden …

Mananara - Two Danes On Tour

Lige som man altid ved, at alle tog i Rumænien er forsinkede, så ved man også, at alle Air Madagascars flyafgange bliver flyttet. Det er en del af livsvilkårene i Madagascar, som lokalbefolkningen lever med og derfor ikke løfter et øjenbryn over.   Det er ikke unaturligt at komme ud i lufthavnen for at finde ud af, at det fly, …

Air Madagascar – et kapitel for sig… - Two Danes On Tour

Nå, vi ved godt, at det blev til lige vel meget information i sidste blogindlæg, så vi lover, at der ikke kommer lige så mange tørre facts om Madagascar i dette indlæg! Ud af alle de steder, som vi besøgte i Madagascar i 2007, har vi pga. tidspres valgt kun at gense ét sted, nemlig øen Ile Sante Marie. En …

Ile Sante Marie – pukkelhvalernes paradis - Two Danes On Tour

”Skal I til Madagascar IGEN??? ”-  er der flere, der har spurgt os her op til sommerferien, og svaret er: ”JA! Vi skal til Madagascar IGEN!” Vi var her i 2007 og rejste dengang 5 uger i det nordøstlige hjørne af dette kæmpe store land. Vi så masser af lemurer, kamæleoner og underlige insekter, og vi mødte en utrolig venlig …