3 måneder i Asien 2011

Vi holdt orlov fra jobbet i 2011 og tog på backpackertur til Indien, Burma, Malaysia, Filippinerne, Palau og Micronesien. Det var en fantastisk tur, som vi gerne gentager!
Ud over djævlerokker er Yap også kendt for øens stenpenge. Det lyder nærmest for mærkeligt til at være sandt, men her på Yap findes verdens største og tungeste penge – helt op til 4 tons pr. stk.! Alle stenpengene er lavet på Palau ud af kalksten. Yapeserne sejlede til Palau, huggede en ”mønt” ud af sten med datidens redskaber og …

Oven på natbussen fra Yangon til Bagan tænkte vi, at det kunne være godt med lidt afveksling. Vi havde derfor i stedet bestilt en færgetur i dagslys på Ayeyarwady-floden. På hotellet fortalte de, at turen ville tage ca. 7 timer. Så vi regnede med, at vi kunne klare os med det vand og de kiks mm, som vi havde tilbage …

https://flic.kr/p/9LTUNc | Hill tribe woman | Hill tribe woman at the marked in Nyaung Shwe, Myanmar 2011.

https://flic.kr/p/9MLSfM | Happy lady at the marked | At the marked in Nyaung Shwe, Myanmar 2011. I really like her smile!

Inle lake, Myanmar #inlelake #myanmar #burma #amazing #travelphoto #travelphotography #topåtur #twodanesontour #danskerejseblogs #rejseblog #lonelyplanet #lonelyplanettraveller #travelawesome #travelportrait #traveldudes #secretplaces #globetrotter #globe_travel #bbctravel #natgeotravel #travelgram #instatravel @escapetoearth @theseldomseen #turengårtil

Happy portrait from the market in Nyaung Shwe, Myanmar 2011#happy #travelportrait #happyface #nyaungshwe #Myanmar #burma #topåtur #twodanesontour #turengårtil #danskerejseblogs #rejseblog #lonelyplanet #lonelyplanettraveller #bbctravel #travelawesome #travelphoto #travelphotography

Efter ankomsten til El Nido fik vi et lille mørkt værelse, hvilket var noget af en forandring til det værre efter 4 skønne nætter med en frisk havbrise igennem myggenettet. Inden vi nåede til nattesøvnen havde vi alle 6 fra båden plus vores to svenske venner fra Coron aftalt at spise middag sammen. Det blev et noget mærkeligt måltid, ikke …

Nogle gange står sol, måne og stjerner helt rigtigt. Nogle gange er man heldigere end heldig. Nogle gange møder man bare de helt rigtige mennesker på det helt rigtige tidspunkt!På vej til Coron havde vi et stop i Manila lufthavn i 6 timer. Vi sad tilfældigvis ved siden af Philipp og Charlotte fra Tyskland på en lufthavnscafe. De var også …

Efter Donsol brugte vi 5 dage i Coron, som ligger på øen Busuanga nord for Palawan. Om dagen slappede vi mest af og gik lidt rundt i byen, mens vi om aftenen hyggede med svenskere og tyskere og nogle overordentlige stærke rom og colaer, mens vi sang svenske skåleviser.En af dagene havde svenskerne Daniel og Cecilia lejet en banca-båd for …