Explore Karen O'neil, Nye, and more!

Oversigt - Sitemap for Karens nye hjemmeside. 25. juli 2017.

Oversigt - Sitemap for Karens nye hjemmeside.

K1054 Karen. Opmåling af sejl. Fra Karens arkiv

K1054 Karen. Opmåling af sejl. Fra Karens arkiv

Midlertidigt skilt på adressen www.drivkvasenkaren.dk fra 14. september 2015

Midlertidigt skilt på adressen www.

Skibsbevaringsfondens registrering af drivkvasen Karen. http://skibsbevaringsfonden.dk/skibene/b-skibe/

Skibsbevaringsfondens registrering af drivkvasen Karen. http://skibsbevaringsfonden.dk/skibene/b-skibe/

Jens Olesens anmeldelse af Alan Hjorth Rasmussens "Unter Segeln nach Dänemark" er bragt i Baltische Studien, bind 84, 1998.

Jens Olesens anmeldelse af Alan Hjorth Rasmussens "Unter Segeln nach Dänemark" er bragt i Baltische Studien, bind

KARENS første ejer Johannes Petersen, f. 1882, og hans mor Karen Petersen, f. 1852, i folketællingen fra 1921. Det er moderens navn, KAREN bærer.  Mor og søn boede på matr. nr. 22b i Kalvehave Stationsby. Senere flyttede de nærmere til havnen i Gammel Kalvehave, til matrikel 9m, Ny Vordingborgvej 11.

KARENS første ejer Johannes Petersen, f. 1882, og hans mor Karen Petersen, f. 1852, i folketællingen fra 1921. Det er moderens navn, KAREN bærer. Mor og søn boede på matr. nr. 22b i Kalvehave Stationsby. Senere flyttede de nærmere til havnen i Gammel Kalvehave, til matrikel 9m, Ny Vordingborgvej 11.

Tømrermester Anders Andersen, Kalvehave, byggede KAREN, da han var 66 år gammel. Han boede på en strandgrund, matrikel nr. 16n, tæt ved Færgegården, lidt vest for havnen. Huset ligger Kalvehave Havnevej 12, Kalvehave, og er opført i år 1900. Kilde: Dansk Demografisk Database og BBR-informationer.

Tømrermester Anders Andersen, Kalvehave, byggede KAREN, da han var 66 år gammel. Han boede på en strandgrund, matrikel nr. 16n, tæt ved Færgegården, lidt vest for havnen. Huset ligger Kalvehave Havnevej 12, Kalvehave, og er opført i år 1900. Kilde: Dansk Demografisk Database og BBR-informationer.

Aalekvasen Annas historie. Anna er en såkaldt opkøberkvase eller transportkvase - ikke en drivkvase.

Aalekvasen Annas historie

Aalekvasen Annas historie. Anna er en såkaldt opkøberkvase eller transportkvase - ikke en drivkvase.

Tager vi de historiske briller på, ser vi, at det nuværende ålefiskeri ikke engang er 10 pct. af, hvad det var på sin højde i 1930’erne. Udarbejdet af Svend Aage Christensen, 2015.

Tager vi de historiske briller på, ser vi, at det nuværende ålefiskeri ikke engang er 10 pct. af, hvad det var på sin højde i 1930’erne. Udarbejdet af Svend Aage Christensen, 2015.

tacking-outrigger.com Small Liveaboard

tacking-outrigger.com Small Liveaboard

Et udsnit af Rigsarkivets arkivserier vedrørende skibsregistrering. Hvis man leder efter oplysninger om et ældre, mindre fartøj, kan man - hvis man har udtømt mulighederne i de trykte fortegnelser - forsøge sig med disse arkivserier. Kom til Rigsarkivets katalog ved et klik først på det lille billede og derefter et klik på det store billede, som åbner sig ved det første klik.

Et udsnit af Rigsarkivets arkivserier vedrørende skibsregistrering. Hvis man leder efter oplysninger om et ældre, mindre fartøj, kan man - hvis man har udtømt mulighederne i de trykte fortegnelser - forsøge sig med disse arkivserier. Kom til Rigsarkivets katalog ved et klik først på det lille billede og derefter et klik på det store billede, som åbner sig ved det første klik.

Gammelt skøde til det hus, som KARENs ejer Theodor Hansen boede i. Fra, Bogø År 2000. Her boede fra ca. 1940 til 1997 stenfisker Theodor Hansen. Hans kone Bertha var finne. De kom hertil på grund af den finsk- russiske krig, og Theodor startede som stenfisker fra Bogø havn, senere sammen med sønnen Lasse, som boede i Blikhuset. Kilde: Jimmy Buster Nielsen https://www.facebook.com/photo.php?fbid=575939129117247&set=o.459791860762448&type=3&theater

Gammelt skøde til det hus, som KARENs ejer Theodor Hansen boede i. Fra, Bogø År 2000. Her boede fra ca. 1940 til 1997 stenfisker Theodor Hansen. Hans kone Bertha var finne. De kom hertil på grund af den finsk- russiske krig, og Theodor startede som stenfisker fra Bogø havn, senere sammen med sønnen Lasse, som boede i Blikhuset. Kilde: Jimmy Buster Nielsen https://www.facebook.com/photo.php?fbid=575939129117247&set=o.459791860762448&type=3&theater

KAREN i Søfartstyrelsens historiske register. Kendingsbogstaver FTJ 1889, havnekending ND48. Særregisteret for fiskefartøjer, Næstved. http://skibsregister.dma.dk/Main.asp?A=2&D=2&JEID=765606

Register over danske skibe

Dette er et bud på, hvor KAREN kom til verden i 1921. Tømrermester Anders Andersens strandgrund, matr.nr. 16n i Kalvehave. Huset ligger Kalvehave Havnevej 12, 4771 Kalvehave, og er opført i år 1900. Kilde: Geodatastyrelsen, gstkort.dk/, nyeste flyfoto med overlæg af aktuelt matrikelkort med gyldighed 1992 - >, samt BBR-informationer.

Dette er et bud på, hvor KAREN kom til verden i 1921. Tømrermester Anders Andersens strandgrund, matr.nr. 16n i Kalvehave. Huset ligger Kalvehave Havnevej 12, 4771 Kalvehave, og er opført i år 1900. Kilde: Geodatastyrelsen, gstkort.dk/, nyeste flyfoto med overlæg af aktuelt matrikelkort med gyldighed 1992 - >, samt BBR-informationer.

C(h)risten Madsen Bruun (se tidligere post) omtales som formand for Harboøre-fiskerne på og omkring Bogø. Opslaget fra Folketællingen 1911 viser, at han boede på matrikel nr.22L på Bogø (hjørnet af Skåningevej og Hougaardsbanke). Hans kones fødeår, 1863, afviger fra det på bagsiden af fotografiet på Det Kongelige Bibliotek. I Folketællingen 1901 er hans erhverv  vodfisker. Hans fødested angives som Harboøre. Det er en fejl, når fødested i 1911-tællingen er ang. som Haarbølle.

C(h)risten Madsen Bruun (se tidligere post) omtales som formand for Harboøre-fiskerne på og omkring Bogø. Opslaget fra Folketællingen 1911 viser, at han boede på matrikel nr.22L på Bogø (hjørnet af Skåningevej og Hougaardsbanke). Hans kones fødeår, 1863, afviger fra det på bagsiden af fotografiet på Det Kongelige Bibliotek. I Folketællingen 1901 er hans erhverv vodfisker. Hans fødested angives som Harboøre. Det er en fejl, når fødested i 1911-tællingen er ang. som Haarbølle.

Pinterest
Search