Udforsk disse idéer og meget mere!

Kilden omtaler fejlagtigt dette skib som en drivkvase. Se nærmere i Arne Gotveds kommentar nedenfor.

Kilden omtaler fejlagtigt dette skib som en drivkvase. Se nærmere i Arne Gotveds kommentar nedenfor.

"Viktoria", 1904. Fejøkvaser. Nu museumsskib på Vikingeskibsmuseet.

"Viktoria", 1904. Fejøkvaser. Nu museumsskib på Vikingeskibsmuseet.

Model af handelskvase fra Bogø - sejlskib med dam, til opkøb og transport af levende fisk. Længde: 103 cm. Bredde: 22 cm.  En stor overdækket båd med bovspryd, anker, ror, to master, to gaffelsejl, to topsejl og to forsejl. Modellen tilhører Museum Østjylland – Dansk Fiskerimuseum, som rummer Dansk Fiskeriforenings Modelsamling. Indkom i samlingen i 1888 og blev vist på en udstilling i 1894.

Model af handelskvase fra Bogø - sejlskib med dam, til opkøb og transport af levende fisk. Længde: 103 cm. Bredde: 22 cm. En stor overdækket båd med bovspryd, anker, ror, to master, to gaffelsejl, to topsejl og to forsejl. Modellen tilhører Museum Østjylland – Dansk Fiskerimuseum, som rummer Dansk Fiskeriforenings Modelsamling. Indkom i samlingen i 1888 og blev vist på en udstilling i 1894.

ANITA. Skibet er en åledrivkvase og udstyret med to master. Der kan sættes små 100 m2 sejl. Skibet har 190 cm sænkekøl og stikker 90 cm på hælen. Derfor har den fantastiske sejlegenskaber. Bygget på Årøsund Bådebyggeri i 1978, efter gamle tegninger fra 1907. Skibet har en SAAB dieselmotor.

ANITA. Skibet er en åledrivkvase og udstyret med to master. Der kan sættes små 100 m2 sejl. Skibet har 190 cm sænkekøl og stikker 90 cm på hælen. Derfor har den fantastiske sejlegenskaber. Bygget på Årøsund Bådebyggeri i 1978, efter gamle tegninger fra 1907. Skibet har en SAAB dieselmotor.

INGE FZ 38  Historie und nähere Informationen im Zeesboot Klassenregister www.braune-segel.de  Hentet på http://www.schiffshistorisches-archiv.de/47.html?&tx_wfqbe_pi1[id]=2131

INGE FZ 38 Historie und nähere Informationen im Zeesboot Klassenregister www.braune-segel.de Hentet på http://www.schiffshistorisches-archiv.de/47.html?&tx_wfqbe_pi1[id]=2131

KAREN med sejl i Bogø Havn. September 2015.

KAREN med sejl i Bogø Havn. September 2015.

Zeesenboot

Zeesenboot

Der er sket noget dejligt på Bogø Havn: Et smukt fartøj er kommet hjem. Karen K 1054 er bygget i 1921 af tømrermanden Anders Andersen på Struve Nielsens strandgrund i Kalvehave. Båden er en klinkbygget åledrivkvase, med en for Smålandsfarvandet typisk skrogform. (Bogø Tidende, 12. august 2015).

Der er sket noget dejligt på Bogø Havn: Et smukt fartøj er kommet hjem. Karen K 1054 er bygget i 1921 af tømrermanden Anders Andersen på Struve Nielsens strandgrund i Kalvehave. Båden er en klinkbygget åledrivkvase, med en for Smålandsfarvandet typisk skrogform. (Bogø Tidende, 12. august 2015).

K1054 Karen er blevet malet og er klar til at forlade Lindebroen, Bogø Havn, og tiltræde rejsen til den nye ejer Børge Schiang på Christianshavn. Juli 1996. Fra Karens arkiv.

K1054 Karen er blevet malet og er klar til at forlade Lindebroen, Bogø Havn, og tiltræde rejsen til den nye ejer Børge Schiang på Christianshavn. Juli 1996. Fra Karens arkiv.

Åledrivkvasen VIKTORIA. Bygget af Christian Nielsen, Fejø, 1904. Nu museumsskib på Vikingeskibsmuseet.

Åledrivkvasen VIKTORIA. Bygget af Christian Nielsen, Fejø, 1904. Nu museumsskib på Vikingeskibsmuseet.

Pinterest
Søg