Udforsk disse idéer og meget mere!

Forbindelser fra Kalvehave. Kilde: Grove, Danmark. Illustreret Reisehaandbog, København 1870.

Forbindelser fra Kalvehave. Kilde: Grove, Danmark. Illustreret Reisehaandbog, København 1870.

Udvandring fra Møn med dampskibet ZEPHYR. Kilde: Horsens Folkeblad, 7. maj 1867. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis

Udvandring fra Møn med dampskibet ZEPHYR. Kilde: Horsens Folkeblad, 7. maj 1867. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis

Bogø - København og retur på én dag i 1905 - dog kun om torsdagen. Udklip stillet til rådighed af Mia Gerdrup.

Bogø - København og retur på én dag i 1905 - dog kun om torsdagen. Udklip stillet til rådighed af Mia Gerdrup.

Færgeejer J.P. Nielsen i Lille Damme på Møn ser ud til at have mærket konkurrencen fra den lille dampbåd BOGØ på Grønsund. Han indfører et par regelmæssige afgange på sine rute mellem Bogø Ålborgbro og Lille Damme. Stubbekøbing Avis, 30. juni 1902. Fra Mia Gerdrups udklipssamling.

Færgeejer J.P. Nielsen i Lille Damme på Møn ser ud til at have mærket konkurrencen fra den lille dampbåd BOGØ på Grønsund. Han indfører et par regelmæssige afgange på sine rute mellem Bogø Ålborgbro og Lille Damme. Stubbekøbing Avis, 30. juni 1902. Fra Mia Gerdrups udklipssamling.

Dampskibene ULVSUND og HORSENS sejlede for DFDS mellem Stubbekøbing og København. Annonce i Stubbekøbing Avis, 1904. Fra Jimmy Nielsens udklipsarkiv

Dampskibene ULVSUND og HORSENS sejlede for DFDS mellem Stubbekøbing og København. Annonce i Stubbekøbing Avis, 1904. Fra Jimmy Nielsens udklipsarkiv

Annonce i Jyllands-Posten, 10. juli 1891. Bogø Navigationsskole begyndte sin virksomhed i 1862. Den blev i 1866 udvidet til en fuldstændig navigationsskole. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis

Annonce i Jyllands-Posten, 10. juli 1891. Bogø Navigationsskole begyndte sin virksomhed i 1862. Den blev i 1866 udvidet til en fuldstændig navigationsskole. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis

Licitationer i 1860 og 1885 kaster nyt lys over LINDEBROENS historie. I 1885 omfattede arbejdet også uddybning af sejlrenden. Bro og brohovede danner grundstammen i Bogø Havns nuværende midtermole, der i hovedtrækkene blev udformet ved det store havnebyggeri i 1921-1922. Her annonce for licitationen fra 1885 i Lollands-Falsters Stifts-Tidende. Statsbibliotekets Mediestream

Licitationer i 1860 og 1885 kaster nyt lys over LINDEBROENS historie. I 1885 omfattede arbejdet også uddybning af sejlrenden. Bro og brohovede danner grundstammen i Bogø Havns nuværende midtermole, der i hovedtrækkene blev udformet ved det store havnebyggeri i 1921-1922. Her annonce for licitationen fra 1885 i Lollands-Falsters Stifts-Tidende. Statsbibliotekets Mediestream

Dampskibet FLORA. Rute i 1851. Kilde: Kiøbenhavns Kongelig alene priviligerede Adresse-Contoirs Efterretninger, 26. juni 1851. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis

Dampskibet FLORA. Rute i 1851. Kilde: Kiøbenhavns Kongelig alene priviligerede Adresse-Contoirs Efterretninger, 26. juni 1851. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis

Dampskibet FALKEN. Annonce i Stubbekøbing Avis, 1872. Der sejles en daglig morgen- og aftentur mellem Stubbekøbing og Masnedsund, samt en eftermiddagstur mellem Masnedsund og Stege. Fra Jimmy Nielsens udklipsarkiv.

Dampskibet FALKEN. Annonce i Stubbekøbing Avis, 1872. Der sejles en daglig morgen- og aftentur mellem Stubbekøbing og Masnedsund, samt en eftermiddagstur mellem Masnedsund og Stege. Fra Jimmy Nielsens udklipsarkiv.

Forbindelser fra Koster Færgegaard. Kilde: Grove, Danmark. Illustreret Reisehaandbog, København 1870.

Forbindelser fra Koster Færgegaard. Kilde: Grove, Danmark. Illustreret Reisehaandbog, København 1870.

Pinterest
Søg