Udforsk disse idéer og meget mere!

Udforsk beslægtede emner

Kvasen Christiane af Fejø. Bygget 1918 af bådebygger Carl Nielsen i Dybvig havn på Fejø.  Sprydstagerig  el. Smakkerig, en mast med 64 m2 sejl. Klyver, fok, storsejl og topsejl.  Motor: 21 hk Hundested m. glødehoved, fra 1956. Kan fiske med skovlvod, ålevod, sildegarn  og kroge. Har altid været hjemmehørende på Fejø og er restaureret på Fejøs eget værft. Har sin oprindelige dam, men med smakkerig fra øresundskysten.  Skibsbevaringsfonden har støttet istandsættelsen.

Kvasen Christiane af Fejø. Bygget 1918 af bådebygger Carl Nielsen i Dybvig havn på Fejø. Sprydstagerig el. Smakkerig, en mast med 64 m2 sejl. Klyver, fok, storsejl og topsejl. Motor: 21 hk Hundested m. glødehoved, fra 1956. Kan fiske med skovlvod, ålevod, sildegarn og kroge. Har altid været hjemmehørende på Fejø og er restaureret på Fejøs eget værft. Har sin oprindelige dam, men med smakkerig fra øresundskysten. Skibsbevaringsfonden har støttet istandsættelsen.

Åledrivkvase - Wikipedia, den frie encyklopædi

Åledrivkvase - Wikipedia, den frie encyklopædi

arkiv.dk | Christian Rosenlysts drivkvase. Ca. 1920, Munkebo Lokalhistoriske Arkiv.

arkiv.dk | Christian Rosenlysts drivkvase. Ca. 1920, Munkebo Lokalhistoriske Arkiv.

Der er sket noget dejligt på Bogø Havn: Et smukt fartøj er kommet hjem. Karen K 1054 er bygget i 1921 af tømrermanden Anders Andersen på Struve Nielsens strandgrund i Kalvehave. Båden er en klinkbygget åledrivkvase, med en for Smålandsfarvandet typisk skrogform. (Bogø Tidende, 12. august 2015).

Der er sket noget dejligt på Bogø Havn: Et smukt fartøj er kommet hjem. Karen K 1054 er bygget i 1921 af tømrermanden Anders Andersen på Struve Nielsens strandgrund i Kalvehave. Båden er en klinkbygget åledrivkvase, med en for Smålandsfarvandet typisk skrogform. (Bogø Tidende, 12. august 2015).

Båden er bygget i Frederikssund mellem 1904-08, den har været brugt som ålekvase. Bådens nr. var KR 395. Den er klinkbygget og fører storsejl, topsejl, fok og klyver.

Båden er bygget i Frederikssund mellem 1904-08, den har været brugt som ålekvase. Bådens nr. var KR 395. Den er klinkbygget og fører storsejl, topsejl, fok og klyver.

Drivkvase Anne Karoline af Marstal

Drivkvase Anne Karoline af Marstal

KAREN var projektørbelyst under foredraget i Bogø Sejlklub, som ligger lige ved siden af KAREN. Foredraget blev holdt den 29. oktober 2015. Bogø Portalen. Foto: KWP.

KAREN var projektørbelyst under foredraget i Bogø Sejlklub, som ligger lige ved siden af KAREN. Foredraget blev holdt den 29. oktober 2015. Bogø Portalen. Foto: KWP.

Sydfyns Smakkelaug har et galleri med billeder af KAREN.

Sydfyns Smakkelaug har et galleri med billeder af KAREN.

ANITA. Skibet er en åledrivkvase og udstyret med to master. Der kan sættes små 100 m2 sejl. Skibet har 190 cm sænkekøl og stikker 90 cm på hælen. Derfor har den fantastiske sejlegenskaber. Bygget på Årøsund Bådebyggeri i 1978, efter gamle tegninger fra 1907. Skibet har en SAAB dieselmotor.

ANITA. Skibet er en åledrivkvase og udstyret med to master. Der kan sættes små 100 m2 sejl. Skibet har 190 cm sænkekøl og stikker 90 cm på hælen. Derfor har den fantastiske sejlegenskaber. Bygget på Årøsund Bådebyggeri i 1978, efter gamle tegninger fra 1907. Skibet har en SAAB dieselmotor.

Drivkvasen ELLEN, bygget på Fejø i 1922. Skibsbevaringsfonden.

Drivkvasen ELLEN, bygget på Fejø i 1922. Skibsbevaringsfonden.

Pinterest
Søg