Skrive-tjekliste til eleverne, så de har fokus på form og indhold af selvproducerede tekster ...

Skrive-tjekliste til eleverne, så de har fokus på form og indhold af selvproducerede tekster ...

KIRKEBY: Lær klokken. ...

KIRKEBY: Lær klokken. ...

Fortællersynsvinkel - Hvem er fortæller og hvilken synsvinkel fortælles der? Frit kopieret (oversat fra engelsk) fra Teacherspayteachers.

Fortællersynsvinkel - Hvem er fortæller og hvilken synsvinkel fortælles der? Frit kopieret (oversat fra engelsk) fra Teacherspayteachers.

Børnene kender deres lix-tal og arbejder på at blive endnu bedre læsere. De har hver deres figur på klemmerne...

Børnene kender deres lix-tal og arbejder på at blive endnu bedre læsere. De har hver deres figur på klemmerne...

Synlige læringsmål fagtekster - når vi arbejder med fagtekster ifm vores læsebogs-system.... Bruges i starten af slutningen af hver time...

Synlige læringsmål fagtekster - når vi arbejder med fagtekster ifm vores læsebogs-system.... Bruges i starten af slutningen af hver time...

Planche til ophæng i klassen - Navneordets bøjning

Planche til ophæng i klassen - Navneordets bøjning

#ordblind #lix En let forklaring og husk der er en beregner på nettet! http://www.opgavebutikken.dk/LIX.htm

#ordblind #lix En let forklaring og husk der er en beregner på nettet! http://www.opgavebutikken.dk/LIX.htm

Planche til ophæng i klassen - Tillægsordets bøjning

Planche til ophæng i klassen - Tillægsordets bøjning

Synlig læring

Synlig læring

I min 3. Klasse øver vi os i fremmedord. Tre gange om ugen kommer en elev op og trækker et nyt ord fra "Kan ikke"-bøtten. Klassen skriver ordet ned i deres "Dagens-Ord-hæfte". Vi prikker vokaler og deler ordet. Slår op i en ordbog og skriver herefter en forklaring til det nye ord. Herefter fisker den udvalgte elev 2-3 ord op fra "Kan næsten" bøtten og klassen skal prøve at forklare ordet, finde ordklassen samt bruge ordet i en sætning. Herefter ender ordet måske i "Kan"-bøtten...

I min 3. Klasse øver vi os i fremmedord. Tre gange om ugen kommer en elev op og trækker et nyt ord fra "Kan ikke"-bøtten. Klassen skriver ordet ned i deres "Dagens-Ord-hæfte". Vi prikker vokaler og deler ordet. Slår op i en ordbog og skriver herefter en forklaring til det nye ord. Herefter fisker den udvalgte elev 2-3 ord op fra "Kan næsten" bøtten og klassen skal prøve at forklare ordet, finde ordklassen samt bruge ordet i en sætning. Herefter ender ordet måske i "Kan"-bøtten...


Flere idéer
d5071f0cac70070558175323a802483a.jpg 678 ×960 pixels

d5071f0cac70070558175323a802483a.jpg 678 ×960 pixels

78c001991902fff11bb8dec25f708d8a.jpg 750 ×1.068 pixels

78c001991902fff11bb8dec25f708d8a.jpg 750 ×1.068 pixels

Planche til ophæng i klassen - Udsagnsordets bøjning

Planche til ophæng i klassen - Udsagnsordets bøjning

Bograpport, indskoling

Bograpport, indskoling

11 opgaver til udprint.

11 opgaver til udprint.

c5368ed810090d1c4cec6f787ab792a7.jpg (736×519)

c5368ed810090d1c4cec6f787ab792a7.jpg (736×519)

Her er en oversigt om forfatterens skrivehensigt     De to første rubrikker, hvor skrivehensigten er at overbevise og informere, skal du 'm...

Her er en oversigt om forfatterens skrivehensigt De to første rubrikker, hvor skrivehensigten er at overbevise og informere, skal du 'm...

Terningespil til at skrive korte ord

Terningespil til at skrive korte ord

Hvem er fortæller og hvilken synsvinkel fortælles der? Frit kopieret (oversat fra engelsk) fra Teacherspayteachers.

Hvem er fortæller og hvilken synsvinkel fortælles der? Frit kopieret (oversat fra engelsk) fra Teacherspayteachers.

c95fd26bc705a5491b1051b525afba3c.jpg 640 ×451 pixels

c95fd26bc705a5491b1051b525afba3c.jpg 640 ×451 pixels

Pinterest
Søg