Line Oxholm
More ideas from Line
Benjamin Elberth, digital chef hos GK, nærmer sig her et bud på 'nøglen' til sociale medier og fremhæver fx Ældresagen og Læger uden grænser m.fl.

Fra mikro- til makrohandlinger på nettet

Tricket er at lave indhold, der tager udgangspunkt i brugernes hverdag frem for virksomhedens. Det er typisk ikke virksomhedens pressemeddelelser og årsrapporter, men noget, som har med brugernes egen virkelighed at gøre. Værditrappen er mit bud på, hvordan man kan lave indhold på sociale medier, som siger brugerne noget.

Tricket er at lave indhold, der tager udgangspunkt i brugernes hverdag frem for virksomhedens. Det er typisk ikke virksomhedens pressemeddelelser og årsrapporter, men noget, som har med brugernes egen virkelighed at gøre. Værditrappen er mit bud på, hvordan man kan lave indhold på sociale medier, som siger brugerne noget.

The post with the narrative intro had nearly 300% more people scroll all the way to the bottom, and average time on page was more than five times higher! In terms of pure “value” to the reader, these posts had EXACTLY the same content!  Why stories work: Digging into why the test results were so dramatic, we learned that there’s some really interesting science at play. Read the article here:

When marketers say that stories engage your readers, it’s not fluff - it’s psychology, and it’s incredibly powerful.

Pixar's 22 Rules of Storytelling. Pixars storyboardartist Emma Coats giver et lille kig ind i den kreative proces proces med at skabe en karakter og en overraskende fortælling - artikel fra BookBaby.com's blog.

Pixar writer Emma Coats provides a glimpse into her own creative process and lists 22 rules for sturdy yet surprising narrative construction. Really interesting ideas, here.

Social media monitoring. En artikel på dansk om overvågning af sociale medier.

Social media monitoring. En artikel på dansk om overvågning af sociale medier.

What are the top 3 reasons why you unfollow people/brands? Question of the Week

A group of 46 web experts voted, and HootSuite came out as the best social media management tool.

Brug de sociale medier til at  skabe forretning. Af Michael Garver, IBM.

Brug de sociale medier til at skabe forretning.