Inge Andersen
Flere idéer fra Inge
Læs i kor

Læs i kor

Feedback-ark brugt efter læsestund. Hver elev i min klasse giver sin læringsmakker feedback omkring deres arbejde i læsestunden og den skriftlige del i læselogbogen. Det gør at eleverne bliver mere bevidste om hvad de arbejder med, samt de lægger et større og mere koncentreret stykke arbejde for dagen... Efterfølgende sættes arket ind i elevens evalueringslogbog - her kan det sammenlignes med tidligere feedback-ark...

Feedback-ark brugt efter læsestund. Hver elev i min klasse giver sin læringsmakker feedback omkring deres arbejde i læsestunden og den skriftlige del i læselogbogen. Det gør at eleverne bliver mere bevidste om hvad de arbejder med, samt de lægger et større og mere koncentreret stykke arbejde for dagen... Efterfølgende sættes arket ind i elevens evalueringslogbog - her kan det sammenlignes med tidligere feedback-ark...

"Dagens ord"-søjle... Med ord og mål samt en liste over hvem der er "dagens mand" i klassen....

"Dagens ord"-søjle... Med ord og mål samt en liste over hvem der er "dagens mand" i klassen....

Skrivestund: Skabeloner til skriveøvelser i Google

Skrivestund: Skabeloner til skriveøvelser i Google

Læse-logbog / version 3 ... Med fokus på udvidet forståelse af en læst tekst / bog... Klassen elsker at bruge den - men de bruger også stadig version 1 og version 2....

Læse-logbog / version 3 ... Med fokus på udvidet forståelse af en læst tekst / bog... Klassen elsker at bruge den - men de bruger også stadig version 1 og version 2....

Når læsekoden er knækket, er næste vigtige trin at styrke elevernes sprog- og læseforståelse. Merete Brudholm og Pernille Sørensen viser, hvordan læseforståelse kan udvikles gennem målrettet undervisning før, under og efter læsning af en tekst. Det kan gøres med afsæt i det undervisningsmateriale, der allerede er valgt til årsplanen for de enkelte fag, og i fire ’fantastiske’ læsestrategier:

Når læsekoden er knækket, er næste vigtige trin at styrke elevernes sprog- og læseforståelse. Merete Brudholm og Pernille Sørensen viser, hvordan læseforståelse kan udvikles gennem målrettet undervisning før, under og efter læsning af en tekst. Det kan gøres med afsæt i det undervisningsmateriale, der allerede er valgt til årsplanen for de enkelte fag, og i fire ’fantastiske’ læsestrategier:

Ekstra opgave(dansk) 3.4.5. klasse

Ekstra opgave(dansk) 3.4.5. klasse

Ekstra opgave(dansk) 3.4.5. klasse

Ekstra opgave(dansk) 3.4.5. klasse

63877c3ff056c5b0aec0f8243bcc5f45.jpg 640 ×868 pixels

63877c3ff056c5b0aec0f8243bcc5f45.jpg 640 ×868 pixels

Dagens læringsmål i 3 klasse. Succeskriterierne bliver lige så stille inddelt i taksonomier, så eleverne selv kan følge med i hvor langt de har til det endelige mål. Det giver ro og overblik for mange af eleverne, at de ved præcist, hvor de er i deres læring, men også at de ved hvad næst skridt er....

Dagens læringsmål i 3 klasse. Succeskriterierne bliver lige så stille inddelt i taksonomier, så eleverne selv kan følge med i hvor langt de har til det endelige mål. Det giver ro og overblik for mange af eleverne, at de ved præcist, hvor de er i deres læring, men også at de ved hvad næst skridt er....