DESIGN // RESC

Faglig tyngde, solid viden og personligt touch er grundværdierne for Rednings- og sikkerhedscenter, RESC. Centeret ønskede at skærpe deres identitet som selvstændig institution under Slagelse kommune og at fremhæve deres fokus på højt kvalificeret viden. Cumuli udviklede et helt nyt koncept for kommunikation og formidling – herunder nyt navn, identitet, ikonografi, web, tekst og fotolinje.
8 Pins17 Følgere
Grafikken tager derfor udgangspunkt i det formsprog, der knytter sig til henvisningsskilte, hvor konventioner og hurtig aflæsning er i fokus.

Grafikken tager derfor udgangspunkt i det formsprog, der knytter sig til henvisningsskilte, hvor konventioner og hurtig aflæsning er i fokus.

Visitkort / brevlinje med piktogrammer og den gennemgående grønne farve.

Visitkort / brevlinje med piktogrammer og den gennemgående grønne farve.

Fotos af medarbejdere og situationer fra undervisningen. RESC - Redning & SikkerhedsCenter

Fotos af medarbejdere og situationer fra undervisningen. RESC - Redning & SikkerhedsCenter

De fagspecifikke kurser hos RESC er kernen i virksomheden og fagområderne har derfor fået hver deres tydelige indgang på forsiden i form af piktogrammer.

De fagspecifikke kurser hos RESC er kernen i virksomheden og fagområderne har derfor fået hver deres tydelige indgang på forsiden i form af piktogrammer.

Grafik til kursusmateriale. Farver og femte element er hentet i Slagelse Kommunes eksisterende designguide, men er brugt på en ny måde. Piktogrammerne kan bruges som et add on til logoet for hvert af de specifikke kursusområder.

Grafik til kursusmateriale. Farver og femte element er hentet i Slagelse Kommunes eksisterende designguide, men er brugt på en ny måde. Piktogrammerne kan bruges som et add on til logoet for hvert af de specifikke kursusområder.

Cumuli har fotograferet medarbejdere, træningssituationer og faciliteter, så både faglighed og menneskelighed skinner igennem på samtlige motiver.

Cumuli har fotograferet medarbejdere, træningssituationer og faciliteter, så både faglighed og menneskelighed skinner igennem på samtlige motiver.

Foto af medarbejder. RESC - Redning & SikkerhedsCenter.

Foto af medarbejder. RESC - Redning & SikkerhedsCenter.

Foto fra undervisningssituation. RESC - Redning & SikkerhedsCenter

Foto fra undervisningssituation. RESC - Redning & SikkerhedsCenter


Flere idéer
Brand Archetypes are based on the archetypal theory of C.G. Jung, who claimed, that humanity can be divided into archetypal stereotypes, that stay the same over centuries. Description from pinterest.com. I searched for this on bing.com/images

Brand Archetypes are based on the archetypal theory of C.G. Jung, who claimed, that humanity can be divided into archetypal stereotypes, that stay the same over centuries. Description from pinterest.com. I searched for this on bing.com/images

6-1_Inspection-door-on-the-floor

Mozilla Japan’s New Open Source Office

6-1_Inspection-door-on-the-floor

Avoid Boring Marketing: Use Emotional Triggers to Drive Sales

Use Emotional Triggers to Get More Sales: No Boring Marketing

Avoid Boring Marketing: Use Emotional Triggers to Drive Sales

Green Energy Icons by Aha-Soft Team, via Behance

Green Energy Icons by Aha-Soft Team, via Behance

Perfect, My Bella Can Be Happy With Me & So Can I, No Cell Phones!! Yayyy! ~

Perfect, My Bella Can Be Happy With Me & So Can I, No Cell Phones!! Yayyy! ~

Personality of color for websites. How to choose color for your website.

Personality of color for websites. How to choose color for your website.

The Semiotic Iceberg

The Semiotic Iceberg

camping graphics - Google Search

camping graphics - Google Search

Art 195 Lecture 3

Art 195 Lecture 3

Pinterest
Søg