Vi arbejder med at udvide klassens ordforråd i 4 kl. Til det formål arbejdet vi med dagens ord - nu i ny individuel form ;-)

Vi arbejder med at udvide klassens ordforråd i 4 kl. Til det formål arbejdet vi med dagens ord - nu i ny individuel form ;-)

Terningespil til at skrive korte ord

Terningespil til at skrive korte ord

Jeg er lærer og bruger denne blog som genvej til min undervisning; her kan eleverne finde redskaber i fagene dansk, engelsk, notattagning og håndarbejde.

Jeg er lærer og bruger denne blog som genvej til min undervisning; her kan eleverne finde redskaber i fagene dansk, engelsk, notattagning og håndarbejde.

Når eleverne har læst en bog, tar' de en strimmel papir(bogryg) og skriver titel, forfatter og eget navn på, og limer op på bogreolen.

Når eleverne har læst en bog, tar' de en strimmel papir(bogryg) og skriver titel, forfatter og eget navn på, og limer op på bogreolen.

Bilderesultat for klesklyper diy math

Bilderesultat for klesklyper diy math

Læsetræning - hver dag!

Læsetræning - hver dag!

fra-handlingsbro-til-brettermodel.jpg 553 ×637 pixels

fra-handlingsbro-til-brettermodel.jpg 553 ×637 pixels

Rollelæsning - fungerer super godt når eleverne skal gennemarbejde en tekst på flere måder... Rollerne roterer i gruppen, når der er læst et stykke og ikke hele teksten... Jeg har klippet de fire kort ud og lamineret dem, så de fysisk roterer i gruppen mens rollelæsningen foregår ;-)

Rollelæsning - fungerer super godt når eleverne skal gennemarbejde en tekst på flere måder... Rollerne roterer i gruppen, når der er læst et stykke og ikke hele teksten... Jeg har klippet de fire kort ud og lamineret dem, så de fysisk roterer i gruppen mens rollelæsningen foregår ;-)

Mayas skole: Fortællersynsvinkel

Mayas skole: Fortællersynsvinkel

Feedback-ark brugt efter læsestund. Hver elev i min klasse giver sin læringsmakker feedback omkring deres arbejde i læsestunden og den skriftlige del i læselogbogen. Det gør at eleverne bliver mere bevidste om hvad de arbejder med, samt de lægger et større og mere koncentreret stykke arbejde for dagen... Efterfølgende sættes arket ind i elevens evalueringslogbog - her kan det sammenlignes med tidligere feedback-ark...

Feedback-ark brugt efter læsestund. Hver elev i min klasse giver sin læringsmakker feedback omkring deres arbejde i læsestunden og den skriftlige del i læselogbogen. Det gør at eleverne bliver mere bevidste om hvad de arbejder med, samt de lægger et større og mere koncentreret stykke arbejde for dagen... Efterfølgende sættes arket ind i elevens evalueringslogbog - her kan det sammenlignes med tidligere feedback-ark...

Pinterest
Søg